






pokyny
Druhá laboratoř – vektorizace map
- vytvořte X,Y location pro vstup mapy cv2.tiff, west=-1250, north=0, east=0, south=-980, res=1
- vytvořte Lat-lon lokaci s dostatečně velkým prostorem - např. 48N-50N, 16E-19E, elipsoid=ch1903 (bessel), datum=1,resol=0:0:01
- v x-y lokaci:
- r.in.gdal - tiff se natáhne do rastrové mapy, ovšev po barevných složkách
- r.composite - složí barvy dohromady
- i.group - založí se skupina map
- i.target - nastaví se cíl projekce
- i.points - zadávání bodů - LU=17:17:01E 49:02:26N, RU=17:29E 49:02:26N, RL=17:29E 48:56N, LL=17:17:01E 48:56N
- i.rectify - provede projekci skupiny do nové lokace
- mapa je ve lat-lon lokaci, přepněte se tam
- mkdir ~/grass/location/dbf
- db.connect driver=dbf database=...
- navrhněte atributy pro vektorové vrstvy - silnice, voda, města. Sepište program SQL příkazů
create table mesta (cat integer, nazev varchar(50));
(jsou vytvořeny tabulky)
- db.tables - vypíše tabulky
- db.columns - vypíše sloupce tabulky
- v.digit - vytvořit vektory
- v.db.connect - spojení vektoru s db
Link to this Page