Jak odevzdat projekt
Odevzdají se zdrojové texty s krátkým popisem aplikace a návodem ke spuštění. Předpokládá se, ze výsledkem je morph nebo squeakovská aplikace v SystemWindow.
Jako případný dodatek lze projekt vytvořit i jako aplikaci hostitelského systému, je-li to smysluplné.
V takovém případě to bude uzamknutelná aplikace distribuovaná ve zdrojovém tvaru:
- MyApp bude singleton. Inicializovaný objekt se nevytváří pomocí new, ale např. zprávou #uniqueInstance (viz singleton - S. Ducasse slides)
- Třídní metoda #lockDownImageAndStart uzamkne image, vytvoří objekt aplikace a otevře ho ve World, asi takto:
lockDownAndStart
Preferences disableProgrammerFacilities. "... přitom uloží image"
self uniqueInstance openInWorld.
- Instanční metoda #openInWord vytvoří GUI. Zjistí si velikost okna, vytvoří a umístí morphy, zapamatuje si je v inst. proměnných, nastaví jim vše potřebné a otevře je (některé) ve World.
Obecně platí toto:
- Váš výtvor bude v kategorii xnekdo00.
- V MyApp>>comment (browser - tlačítko '?') bude smysluplný text.
- Aplikace se odevzdá ve formě *.st nebo *.cs nebo *.mcz plus README s informací jak to spustit, resp. kde jsou další informace. Lepší je ovšem jen jednosouborová distribuce - v takovém případě vaše kategorie bude obsahovat třídu XNekdo00Info, v jejímž komentáři je návod k použití a v třídním protokolu případné skripty demonstrující spuštění aplikace apod.
- Testováno a hodnoceno to bude v originálním školním image (3.7full), kam se váš zdrojový text naimportuje a spustí podle vašeho návodu. [ V případě uzamknutelné aplikace se provedním MyApp lockDownAndStart vytvoří uzamčený image, případně provedením MyApp uniqueInstance openInWorld se vaše aplikace spustí bez zamykání. ]
Link to this Page
- FAQ last edited on 15 February 2006 at 11:28 am by libuse.fit.vutbr.cz