






Zadání projektů
Projekty SFC 2024
Výběr zadání:
Bude k dispozici seznam témat (SFC algoritmů), které odpovídají odpřednášené problematice.
Student si vybere téma a vytvoří program a dokumentaci.
Bude zadán i seznam několika témat, která odpřednášena nebyla. Tady se předpokládá, že si problematiku student nastuduje sám. Další postup je shodný se standardními projekty. V případě kvalitního zpracování, které by mohlo být použitelné pro výuku, nejsou vyloučeny bonusové body. Existuje i možnost tímto způsobem zpracovat i problematiku, která vůbec v seznamu není. Toto je ale nutné předem konzultovat s vyučujícím.
Varianty zpracování (pokud není varianta přímo determinována tématem):
1. Demonstrace vybraného algoritmu:
Předpokládá se načtení parametrů a dalších dat ze souboru (dává-li to smysl, umožnit jeho vygenerování/editaci) a/nebo jejich interaktivní zadaní, následně spuštění (dává-li to smysl, i krokování) algorimu, ideálně s půběžným vypisováním podstatných informací o průběhu, s možnost interaktivního ukončnení, následně proběhne zobrazení výsledků. Tento základní princip lze v konkrétních případech vhodně vylepšit a upravit.
2. Praktická aplikace vybraného algoritmu:
Akgoritmus je implementován s ohledem na řešení konkrétního problému. Tomu je uzpůsobeno i řešení vstupů výstupů a případná interaktivita programu.
3. Porovnání vybraného algoritmu s jiným, aplikovatelným ve stejném kontextu:
Lze kombinovat jak s demonstrací, tak praktickou aplikací algoritmu.
Seznam témat:
Demonstrace učení BP a vlivu optimalizace, regularizace nebo dropoutu
Autoenkodér - demo/aplikace
Predikce řešená dopřednou backprop. NN
Demonstrace učení RCE sítě
ART1 (případně i jiná varianta ART sítě) - demo/aplikace
Omezený Boltzmannův stroj - demo/aplikace
Konvoluční NN - demo/aplikace
LSTM nebo GRU - demo/aplikace
Fuzzy k-means - demo/aplikace a/nebo porovnání s jinými shlukovacími metodami
Adaptivní neuro-fuzzy systém aplikovaný např. v klasifikaci nebo řízení
GA+FUZZY - aplikace např. v klasifikaci nebo řízení
GA+NN, porovnání s BP nebo aplikace
Reinforcement Learning (tabulka, neuro-fuzzy, nebo NN) - demo/aplikace/porovnání
PSO, ACO nebo jiný přírodou inspirovaný optimalizační alg.
Síť s pozorností, transformer
Tekuktá neuronová síť (Liquid NN - libovolná varianta)
Grafová neuronová síť
Jiné téma - nutno konzultovat!
Registrace v IS (2, typicky 3, max 4 studenti na 1 téma)