Rámcová zadání projektů
TRANSFORMACE různých reprezentací Petriho sítí (prostý text, XML)
Transparentní komunikace Java <-> Smalltalk
Persistent CONTAINERS, Objektové databáze
LISP_LIST
Lispovské seznamy – třída LispList. Obvyklé operace. Aplikace: program
MiniLisp.
EXPRESSION
Třída Expression. Třída dostane textový popis výrazu, který umí vyhodnotit
včetně proměnných. Třída Function – definovatelné funkce ve výrazech.
CALCULATOR
Třída Calculator. Zobrazí kalkulátor, možnost ovládání myší. Musí
umět závorky.
GRAPH_FUNCTION
Třída Graph (grafické zobrazení průběhů). Nakreslí osy, popíše, vykresluje
průběhy zadané jako funkční objekty. Definujte také funkční objekt pro tabulku
hodnot v souboru. Demo-program.
DATE
Třída Time, Date. Práce s časovými údaji (datum-datum, čas-čas, datum+čas,
datum-čas, konverze, čtení >>, tisk , porovnání). Určení dne v týdnu.
Minimálně od roku 1587? Zvolit vhodné metody. Zamyslete se nad vhodným
formátem dat, časovými zónami a případně internacionalizací výpisů. Demo-program a navíc program pro výpis pátků 13. v zadaném
roce.
DOCUMENT
Třídy Document, Chapter, Page, atd. Načíst text dokumentu ze souboru (vhodný
formát) zobrazit a editovat strukturu, uložit. Operace
získání/zápisu/vložení/rušení odstavce/kapitoly/... Iterátory přes
kapitoly/odstavce/... Dokument je strukturovaný kontejner.
PAINT
Třídy pro program Paint – jednoduché kreslení obrázků (rastrová grafika).
Zkuste využít prototypy.
DICTIONARY
Navrhněte třídu slovník (Dictionary) a slovo (Word). Jejich použití
dokumentujte na programu, který bude zkoušet slovíčka - obousměrně. Program si
musí pamatovat chyby uživatele a častěji zadávat tato slova. Není nutné, aby
uživatel zadával slova, stačí, aby se sám ohodnotil (výpis slova, čekání na
klávesu, výpis ekvivalentu, čekání na hodnocení od uživatele [číslo 1-5]).
DATABASE
Navrhněte databázi objektů-studentů (jmeno, rocnik, obor, prumer).
Implementujte jednoduchý dotazovací systém pro práci s databází. Tímto
systémem vypište studenty zadaného ročníku a oboru. Třídy Student,
DataBase, Selection (virtuální kontejner) a iterátory. Pozor na změny v
databázi při existujících odkazech do ní.
TURING
Navrhněte jednoduchý emulátor Turingova stroje, vytvořte potřebné třídy.
Třídy Turing_machine, Tape, atd. Doplňte příklady použití.
GRAPH
Teorie grafů: třídy Graph (obecný), OrGraph (orientovaný). Implementujte
některé grafové algoritmy: nejkratší cesta, detekce smyček, kostry, obch.
cestující.
NEURON
Neuronové sítě. Třída NeuralNet, Neuron, BackPropNN nebo HopfieldNN. Ukázka
učení a test funkce. Bez GUI.
TEXTUTILS
Třídy pro zpracování textu. Filtry pro zalamování textu do odstavců, počítání
statistik, vytváření indexů, atd. (řešitelé si rozdělí práci na disjunktní
podmnožiny)
BROWSE_TEXT
Třídy pro zobrazení textu souboru. Inspirace: prohlížeč F3 v Norton
Commanderu. Přepínání hex/text, možnost zvýraznění syntaxe u zdrojových
souborů.
INTERPRET
Malý interpretační jazyk určený k vestavění do programů. Základní příkazy,
cykly, atd.
DRAW_ANIMATION
Jednoduchá animace objektů (graficky nebo pseudograficky). Aplikovat
například na dynamicky se měnící pohyblivou postavu (fáze pohybu, ...).
SPELL_CHECK
Třída slovník s operacemi: čtení z disku, rychlé vyhledávání, atd. Program na
kontrolu pravopisu s min. 3 slovníky (global, user, bad-words). Můžete se
inspirovat programem ispell.
NUMERIC1
Třídy pro řady, polynomy, výpočet řady (pozor na směr sčítání).
ENCODING_ANALYZER
Navrhněte heuristický analyzátor kódování češtiny v dokumentu (musí rozlišit
cp852, Kam, ISO-8859-2, Win1250). Program přečte
začátek zadaného souboru a vypíše kódování nebo chybové hlášení.
Doplňte třídou pro konverze kódování (konvertuje znaky/řetězce) a testovacím
programem pro převod kódování souborů se zadáním pouze cílového kódování.
—————————————————————————————————-
další zadání si můžete sami vymyslet a nechat schválit ...
Link to this Page
- . last edited on 18 June 2012 at 11:23 am by localhost